zaterdag 10 september 2011

Tio Pepe maakt plaats voor Apple - Mood Shopping

Zoek de verschillen op Puerta del Sol. Als je nu een kijkje neemt op Sol, mist er iets aan het plaatje. Je hoeft niet heel lang te zoeken om te ontdekken dat de neonreclame van Tio Pepe sherry is weggehaald van het beroemde gebouw van 6000m2 en 7 verdiepingen op Puerta del Sol 1, Madrid. Dit ondanks dat de burgemeester van Madrid had aangegeven, dat Tio Pepe vergelijkbaar is met de Eiffel toren voor Frankrijk . Velen zijn dan ook verontwaardigd aangezien het beeldmerk van Tio Pepe een herkenningspunt is en net zo belangrijk wordt gevonden als de stier van Osborne.

Het Tio Pepe gebouw uit 1863 dat de afgelopen vier jaar was gesloten en volgens oorspronkelijk plan zou worden heropend als hotel, wordt op dit moment gerenoveerd en naar verwachting zal het gebouw in November klaar zijn. Het bestemmingsplan is echter gewijzigd toen de familie Diaz Estrada, de eigenaars van het gebouw benaderd werden door Apple. Wat eerst slechts 2 verdiepingen bestemd zou zijn voor Apple en de rest van de verdiepingen zou worden toebedeeld aan het hotel. Zijn de laatste geruchten dat Apple het gehele gebouw zal betrekken, waarvan de bovenste verdiepingen zullen worden ingericht als kantoorruimte en de rest als winkelruimte. Dit wordt dan de 3e winkel van Apple in Spanje en zal bovendien groter zijn dan de Apple Store op Fifth Avenue in New York. De Apple-gelovigen zullen ongetwijfeld een vreugdedansje doen en niet kunnen wachten om een pelgrimsreis te maken naar de hoofdstad. Ook goed nieuws voor de Tio Pepe – aanhangers want de neonreclame zal weer zijn intrede maken na de renovatie.

Foto: http://www.celularis.com/apple-iphone/el-iphone-4-llegara-a-espana-el-30-de-julio.php

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=_b_4vsDJxKs&feature=player_embedded

vrijdag 9 september 2011

Vogue Spain Fashion's night out in Madrid een overvloed aan schoonheden per m2 - Casa Archidona Report

Afgelopen woensdag werd voor de derde keer Fashion's Night Out wereldwijd gevierd en zo ook in Madrid. FNO werd voor het eerst gehouden in 2009 als initiatief om Vogue te ondersteunen en de aankopen te stimuleren, aangezien de wereldwijde crisis ervoor zorgde dat er minder werd besteed aan mode en schoonheid. Door het grote succes lijkt het erop dat FNO voor herhaling vatbaar is en gezien wordt als het startsein van het nieuwe seizoen.

Voor de rasechte Fashionista of Shopaholic is FNO een MUST. Ondanks dat ik mij zelf niet tot de harde kern beschouw, was ik voor dit evenement zeker te porren. Ik keek mijn ogen uit wat betreft het prachtig tafereel dat plaatsvond in de duurste winkelstraten van Madrid (van Velazquez tot Serrano).
* Calle Ortega y Gasset
* Barrio Salamanca - Plaza de la Independencia
* Calle Almirante, Fernando VI, Barbara de Braganza

Elke winkel was een evenement op zich; met beroemdheden, ontwerpers, hors d'oeuvres, cocktails, bubbels, dj's, shootings, rode lopers, catwalks, veel hoge hakken en beauty's.

Voor met name de Ladies onder ons, houd dit evenement voor volgend jaar in de gaten.
Dresscode tip: A la Sex and the City, tenzij je wil opvallen ;)
Voor de (hunting) Gentleman onder ons: een overvloed aan sexy schoonheden per m2 (One stop shopping, wat wil een man nog meer)

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=tPYwwTAU2rs
Website: http://www.vogue.es/articulos/fashion-s-night-out-madrid-2011/12508

zondag 4 september 2011

Hey kom naar Smurfenland in Smurfblauw Juzcar, welkom allemaal! - travel

Ja kom naar Smurfenland, het land van pracht en praal. En smurf mee met het verhaal.

Het kleine dorpje Juzcar, in de Spaanse regio Malaga, was onlangs Smurfen blauw geschilderd om wereldwijd de Sony Pictures Film "De Smurfen in 3D" te promoten.

Juzcar is een rustig, tradioneel "pueblo blanco" dorp met slechts 250 inwoners en werd door Sony uitgekozen als de perfecte locatie voor de wereldpremière van de nieuwe film. Locals waren zeer te spreken over dit nieuws, aangezien dit kleine dorpje een tijdelijke toeristische trekpleister zou worden. Echter had Sony wel de vereiste dat het dorp inclusief de historische kerk, blauw geschilderd zou worden. Ter voorbereiding van de grote premiere werden 15 werklozen gewapend met verfkwasten en 5000 liter Smurfen blauwe verf. Hoewel Sony heeft ingestemd om het dorp weer 'wit' achter te laten, zijn bewoners aan het overwegen om de blauwe kleur aan te houden, in de hoop dat Juzcar een permanente toeristische plek gaat worden. Wie weet de laatste 'Smurfen' stand van zaken in Juzcar?

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=rnao8tRsIPY&feature=related


Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JrpKccCEgTk